Renparning för distriktet

Uppsala biodlaredistrikt erbjuder medlemmarna i distriktets föreningar en möjlighet till parning i relativt rena områden, hos biodlare som har ett bra drönarmaterial. Vi testar detta första gången 2023 och erbjuder Buckfast och Carnica.

Så här går det till

1. Begär åtkomst till bokningsformuläret genom att mejla info@uppsalabiodlare.se
  2. Du får en länk till bokningsformuläret.
  3. Skicka in dina önskemål med bokningsformuläret. Max 10 apideor/parningssamhällen per medlem och säsong.
  4. En stund efter att du fyllt i formuläret får du en automatisk bekräftelse på om du fått plats. Där finns också adress och kontaktuppgifter till den biodlare som står för parningsplatsen.
  5. Året efter parningen kommer du få fylla i en utvärdering avseende honungsskörd, samhällenas temperament och vad som kan förbättras.

Info: Uppsala biodlaredistrikt

Uppsala biodlaredistrikt av Sveriges Biodlares Riksförbund, Biodlarna, består av nio lokalföreningar. Uppsaladistriktet har en egen styrelse och ordnar föreningsgemensamma aktiviteter. Läs mer på distriktets hemsida.